گاه نوشتی بر اوضاع کلشتر

گاه نوشتی بر اوضاع کلشتر

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 628
بازدید کل : 11141
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 129
تعداد آنلاین : 1



 

هر روستایی برای کسب درآمد کشاورزی دارای یک محصول است و یکی از روستاهای رودبار که زیتون محصول آن می باشد، روستای کلشتر است. همانطور که گفته شد، مهمترین محصول کلشتر زیتون است که از خود میوه ی زیتون و روغن زیتون و صابون زیتون برای کسب درآمد استفاده می شود. زیتون دارای خواص دارویی زیادی است، مثلا از برگ درخت زیتون برای تنظیم فشار خون استفاده می شود و از روغن زیتون به عنوان تسکین دهنده ی مفاصل استخوانی و کمردرد ها و پادردها استفاده می شود. از روغن زیتونی که قابل خوردن نباشد و تند باشد و یا به اصطلاح محلی گلو بزند ، برای ساخت صابون زیتون استفاده می شود که تقویت کننده ی مو می باشد. بعد از روغن گیری مقداری تفاله از مغز زیتون باقی می ماند که برای خوراک دام استفاده می شود.
محصول دوم این روستا گندم می باشد که تعداد زمین های آن نسبت به باغهای زیتون خیلی کمتر می باشد و به علت نبودن زمینهای پهناور در اطراف محل، برای کاشت گندم؛ از زمین های ارتفاعات ییلاقی استفاده می شود و مهمترین مرکز رشد گندم، منطقه ی ییلاقی مرجان آباد می باشد که به زبان محلی و طی مرور زمان به « مرجون آوا» (Marjon Ava) تبدیل شده است، می باشد.
محصولات دیگری در این روستا وجود دارد که برای تنوع کاشته شده است مانند: پرتقال، انگور، گردو، انار، انجیل، زردآلو، آلوچه، بادام درختی و سبزیجات و ... .
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط مسعود رفیعی کلشتری
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :